Консультативна підтримка суб'єктів господарювання

 26.03.2020 року набув чинності Закон України від 12.12.2019 р. № 367-IX, яким внесено зміни до деяких законодавчих актів України щодо зменшення тиску на бізнес з боку органів ринкового нагляду, передусім – до Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" від 02.12.2010 р. № 2735-VI (далі - Закон). Відповідно до внесених змін,  дія Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» не поширюватиметься на відносини, що виникають під час здійснення заходів державного ринкового нагляду та контролю нехарчової продукції.

    Законом вводяться норми, спрямовані на посилення захисту споживачів та інших суспільних інтересів у разі виявлення на ринку нехарчової продукції, що є небезпечною, становить ризик та/або не відповідає встановленим вимогам, основними з яких є:

-     Закон доповнено новою статтею 231, в якій визначено порядок оформлення органом ринкового нагляду розпорядчих документів для проведення планової/позапланової перевірки, в тому числі оформлення акту за результатами проведеної перевірки.

-     строк проведення перевірки характеристик продукції збільшено з двох робочих днів до чотирьох робочих днів у розповсюджувача, з трьох робочих днів збільшено до п’яти робочих днів - у виробника такої продукції.

-     проведення перевірки характеристик продукції у її виробників тільки у разі, якщо документально підтверджені підстави вважати, що продукція небезпечна, представляє ризик або не відповідає встановленим вимогам внаслідок дій або бездіяльності виробника такої продукції;

-     встановлені вимоги до органів ринкового нагляду і суб’єктів господарювання відносно переліку і строків надання документів при проведенні перевірки; встановлено чіткий термін відправки суб’єкту господарювання постанови про накладення штрафу (16 днів після проведення перевірки).

-     до  розповсюджувача  продукції застосовуються адміністративно-господарські санкції у вигляді штрафу тільки  в разі недодержання умов зберігання продукції, яка ним розповсюджується, якщо внаслідок цього продукція стала небезпечною та/або такою, що не відповідає встановленим вимогам.

-     підвищено розміри адміністративно – господарських санкцій до особи, яка ввела продукцію в обіг, або вважається такою.

-     передбачається пряма заборона проведення перевірок продукції іншого виду (типу), крім тієї, що зазначено в направленні  на проведення перевірки.

-     визначено право суб’єктів господарювання при проведенні у них планової перевірки не допускати посадових осіб, що здійснюють ринковий нагляд, до проведення перевірки характеристик продукції, не зазначеної у відповідному секторальному плані ринкового нагляду.

 

Також, за створення перешкод шляхом недопущення до проведення перевірок характеристик продукції та невиконання встановлених цим Законом вимог посадових осіб, які здійснюють державний ринковий нагляд передбачено штраф в розмірі 10 тис. неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 170,0 тис. грн.

 

    Слід зазначити, що цим Законом, зокрема п. 8 ст. 17, передбачено надання органом ринкового нагляду безоплатної консультативної підтримки з питань здійснення ринкового нагляду в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Порядок надання органами державного ринкового нагляду безоплатної консультативної підтримки суб’єктам господарювання з питань здійснення державного ринкового нагляду, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 12.02.2020 року №75. 

ДАЙДЖЕСТ НОВИН

Головне – у вашій скриньці